· stiri

Brokeraj de afaceri 14 – 17 februarie 2023

Brokeraj de afaceri 14 – 17 februarie 2023 Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și TradeX – Transfer Afaceri vă invită să participați la cursul Brokeraj de afaceri, care se va desfășura în perioada14 – 17 februarie 2023, online, prin platforma zoom. Cursul organizat de către CCIR și TradeX este oferit în exclusivitate în România, modulele fiind acreditate de către International Business Brokers Association. TradeX creează o nouă nișă pe piața de business din România – prin diversificarea strategiilor de ieșire actuale (insolvență si faliment), bazată pe parteneriate puternice cu organizații vest-europene, specializate în realizarea transferurilor de afaceri. Vânzarea și cumpărarea de afaceri sunt strategii populare în Europa – anual, peste 300.000 de companii și peste 2 milioane de angajați sunt transferați odată cu acestea. Cursanții vor dobândi noi abilități și beneficii pe zone precum: specializarea în vânzarea, cumpărarea și transferul de afaceri;analizarea unei afaceri de către un investitor;pregătirea unei afaceri pentru vânzare, cu un preț corect;promovarea afacerii în mod eficient, folosind tehnicile și canalele potrivite;pașii legali pentru a vinde sau cumpăra o afacere;acces la instrumente digitale pentru promovarea și evaluarea afacerilor;acces la o comunitate europeană și globală de experți și antreprenori activi în domeniul brokerajului de afaceri. Acest curs este potrivit pentru orice antreprenor/CEO/CFO care dorește să își consolideze cunoștințele de afaceri, mai cu seamă celor care doresc să profite de oportunitatea pe care intermedierea vânzărilor și cumpărărilor de afaceri o reprezintă în acest moment pe piața din România. Cursul propus aduce plusvaloare și companiilor care doresc să acceadă spre grupuri internaționale de afaceri sau care doresc să aprofundeze modalitățile de dezvoltare a propriei afaceri, prin vânzarea acesteia sau cumpărarea unei alte afaceri. Cursul va fi susținut de către experți în domeniu și este coordonat de către Dan Crivăț, fondator și COO TradeX – Transfer Afaceri, membru al International Business Brokers Association, având o experiență de afaceri relevantă de peste 25 de ani, atât în România, cât și în Statele Unite ale Americii. Perioada de desfășurare este 14 – 17 februarie 2023, orele 09.00-16.00. Condiții de acces la curs: absolvirea cursului depinde de promovarea examenelor aferente fiecărui modul în parte. Diploma obținută este eliberată sub egida International Business Brokers Association, fiind astfel recunoscută în comunitățile de afaceri din Europa și America. Tariful de participare la curs este de 890 lei + TVA, iar cei ce se înscriu până la data de 09 februarie 2023, beneficiază de o reducere de 10%. Înscrierea se poate face prin e-mail, la adresa cristina.ionescu@ccir.ro sau luiza.chiriac@ccir.ro până la data de 13 februarie 2023, prin completarea formularului de participare. Formular de participare Tematica cursului Start:14 februarie @ 09:00 End:17 februarie @ 16:00 Sursa: Camera de Comerț și Industrie a României Directia Relatii Interne si ICC Romania CCIR Business Center, B-dul Octavian Goga nr. 2, sector 3, Bucureşti, România Tel.: +4021 319 18 85 Fax: +4021 319 01 56www.ccir.ro; www.snia.ro; www.tnf.ro

CCICJ

· stiri

Vechea Măsură 2 pe OUG 130/2020: S-a schimbat instrucțiunea de raportare finală: eșantion de 26 de beneficiari

Descărcați aici: https://mfe.gov.ro/wp-content/uploads/2023/01/fe4bc9a640b587e2ef31290dbae71184.pdf Vechea Măsură 2 pe OUG 130/2020: S-a schimbat instrucțiunea de raportare finală: eșantion de 26 de beneficiari Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) și-a anulat Instrucțiunea 60/2023, care a atras furia beneficiarilor de granturi COVID de maximum 150.000 de euro de la vechea Măsură 2 prin Ordonanța de Urgență 130/2020, și a venit acum cu o procedură de eșantionare a firmelor ce vor depune rapoarte finale și cu un termen prelungit cu o lună pentru efectuarea raportării. După ce am reclamat pe StartupCafe.ro, zilele trecute, procedurile birocratice introduse de MIPE prin instrucțiunea 60/2023 și i-am prezentat situația și ministrului Boloș, Autoritatea de Management a Programului Operațional Competitivitate, din subordinea MIPE, a dat, vineri, 20 ianuarie 2023, o nouă instrucțiune, 61/2023, care abrogă precedentul document. „Ca răspuns la multiplele solicitari primite, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, prin Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Competitivitate prelungeste până la data de 28 februarie 2023 termenul de depunere în platforma IMMRECOVER a raportului final privind utilizarea grantului pentru capital de lucru, prin Instrucțiunea nr. 61/20.01.2023. Beneficiarii vor avea obligația de a depune rapoartele finale pe măsură ce vor primi aceste solicitări prin modulul comunicare de către Ministerul Antreprenoriatului și Turismului/ Agențiile pentru întreprinderi mici și mijlocii, atragere de investiții și promovare a exportului, pe măsură ce vor fi efectuate verificări eșantionate privind reconcilierea conturilor. În primul eșantion intră beneficiarii care fac parte din Anexa 2” – a anunțat MIPE. Astfel, doar 26 de beneficiari, selectați în eșantion, vor fi nevoiți să depună rapoarte finale (cu domentație aferentă) în sistemul de granturi IMM Recover, până pe 28 februarie 2023. Descarcă de AICI un tabel Excel cu toți solicitanții de la Mpsura 2 – OUG 130/2020, pentru a vedea numerele RUE relevante. Restul beneficiarilor, în jur de 16.000 de firme, care NU se regăsesc pe lista celor 26 de numere RUE selectate în eșantion,  vor avea și ei „obligația de a furniza informații și documente privind utilizarea granturilor primite, la solicitarea Ministerului Investițiilor și proiectelor Europene (…) sau a Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, conform prevederilor legale, ori de câte ori este necesar în vederea reconcilierii conturilor” – prevede noua Instrucțiune 61/2023. Sursa: https://www.startupcafe.ro/fonduri-europene/masura-2-oug-130-schimbare-instructiune-raport-final-esantion-beneficiari.htm

CCICJ

· stiri

Forum de afaceri România – India, 8 februarie 2023

Forum de afaceri România – India, 8 februarie 2023 Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) în parteneriat cu Federația Organizației Indiene de Export (FIEO) și cu Ambasada Indiei la București vă invită să participați la forumul de afaceri România – India, în cadrul cărei veți avea oportunitatea de a intra în dialog direct cu importante companii indiene. Evenimentul se va desfășura cu prilejul vizitei în România a delegației FIEO și va avea loc miercuri, 08 februarie 2023 la sala Aurel Ghibuțiu, CCIR Business Center, începând cu ora 10:00 (09:30 – înregistrare). Delegația va fi compusă din companii reprezentative indiene din următoarele domenii: textile, farmaceutice, construcții și produse electronice. Pentru mai multe informații cu privire la formatul evenimentului, vă rugăm să consultați Agenda Forumului de afaceri România – India. Agenda Cu speranţa că evenimentul prezintă interes pentru compania dumneavoastră, atât pentru consolidarea promovării bunurilor și serviciilor pe piața indiană, cât și pentru identificarea de noi oportunități de afaceri, vă rog să regăsiți alături de această invitație lista preliminară a delegației de afaceri din India și formularul de înscriere online:  Lista preliminară a delegației de afaceri din India Formular de înregistrare Participarea la eveniment este gratuită. Termenul limită pentru înregistrare este 06 februarie 2023. Pentru informații suplimentare și înscrieri vă rugăm să vă adresați domnului Bogdan Cîrstocea, Consilier, Biroul de Relații Bilaterale, email: bogdan.cirstocea@ccir.ro , tel +40374474358. Sursa: Camera de Comerț și Industrie a României

CCICJ

· stiri

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării organizează Gala Cercetării Românești - 31.01.2023, ora 17:00 la Ateneul Român din București

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării – România organizează prima ediție a Galei Cercetării Românești pe 31 ianuarie 2023 la Ateneul Român din București Competiția dorește să evidențieze, prin acordarea de premii, toate realizările celor mai valoroși oameni de știință, facilitând, deopotrivă proiecte comune între aceștia și cercetătorii din afara granițelor. Acordarea premiilor individuale și pentru echipe de cercetare, pe categorii separate și de vârstă, se va face pe baza unei analize efectuate de un comitet de selecție, format din personalități marcante ale cercetării românești. Dacă doriți să participați, sunteți așteptați în ziua de luni, 31 ianuarie, începând cu ora 17:00, la Ateneul Român din București. Înscrierea pentru competiție se poate face până pe 18 ianuarie 2023, accesând https://galacercetarii.research.gov.ro/. Acolo găsiți, de asemenea, absolut toate instrucțiunile de participare. Înregistrarea se poate face și doar pentru simpla participare, fără înscrierea în competiție. Informatii suplimentare puteti obține: domnul PAlin Temeliescu, Referent Marketing , ROHEALTH – The Health and Bioeconomy Cluster, telefon: +0731 315 486, Email: rohealth@rohealth.ro,Calea Grivitei nr. 6, etaj 4, Cod postal 010731 – Bucuresti , www.rohealth.ro Sursa:

CCICJ

· stiri

PUNCT DE VEDERE LA PROIECTUL DE LEGE PRIVIND MODIFICAREAŞI COMPLETAREA UNOR ACTE NORMATIVE DIN DOMENIUL PENSIILOR DE SERVICI

ÎN ATENŢIA CONSILIULUI SUPERIOR AL MAGISTRATURII PUNCT DE VEDERE LA PROIECTUL DE LEGE PRIVIND MODIFICAREAŞI COMPLETAREA UNOR ACTE NORMATIVE DIN DOMENIUL PENSIILOR DE SERVICIU înaintat de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale prin adresă nr.2639/DIB/19.12.2022 Consiliului Superior al Magistraturii formulate de judecători din cadrul conform tabelului anexat           În primul rând, subliniem faptul că necesitatea îndeplinirii obiectivelor prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență al României, în sensul promovării unei reforme în privința pensiilor de serviciu, era cunoscută încă de la momentul depunerii la Parlamentul României a proiectelor de acte normative privind „legile justiției”. Aceste legi ale justiţiei au fost adoptate cu o largă majoritate, Parlamentul României reconfirmând actualele reguli aplicabile sistemului de pensii ocupaționale în cadrul sistemului judiciar, cu minore amendate privind sfera persoanelor beneficiare.           Legea nr.303/2022 privind statutul judecătorilor şi procurărilor a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr.1102 din 16 noiembrie 2022 şi a intrat în vigoare la data de 16 decembrie 2022.           La doar 3 zile de la intrarea în vigoare a Legii nr.303/2022 este înaintat de către Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale prin adresă nr.2639/DIB/19.12.2022 Consiliului Superior al Magistraturii un nou proiect de lege privind modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu, printre care şi a dispoziţiilor art. 211 şi art. 213 din Legea nr.303/2022. Repunerea în discuție, periodic, în cazul de faţă la 3 zile după intrarea în vigoare a Legii nr.303/2022, întotdeauna în sens negativ a statutului judecătorilor şi procurorilor afectează în mod direct cariera magistratului. Mai mult, se agravează situația resurselor umane prin creșterea presiunii și încărcăturii psihice a acestei funcții cu un efect final negativ asupra calității actului de justiție, în detrimentul cetățeanului.           Din analiza art.I. şi II al Proiectului de lege prin care se propune modificarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu, printre care Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor şi procurorilor publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1102 din 16 noiembrie 2022, se poate observa că prezintă lacune care conduc la discriminarea între magistrații beneficiari ai dispozițiilor legale în vigoare până în acest moment şi stabilesc în mod arbitrar condiţii de vechime minimă numai în funcţia de judecător, procuror, judecător de la Curtea Constituțională, magistrat-asistent de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi de la Curtea Constituţională şi personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor.           Prin modul în care a fost redactat art. I şi II al proiectului prin care se propune modificarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu se creează mai multe diferenţieri de tratament, astfel: 1.între judecătorii şi procurorii care au intrat în magistratură pe baza vechimii de cel puţin 5 ani în alte profesii juridice şi judecătorii şi procurorii care au intrat în magistratură urmare absolvirii Institutului Naţional al Magistraturii; Dacă printre criteriile obligatorii de participare la concursul de admitere în magistratură a fost inclusă şi vechimea de cel puţin 5 ani ca avocat, notar, asistent judiciar, consilier juridic, executor judecătoresc cu studii superioare juridice, personal de probaţiune cu studii superioare juridice, ofiţer de poliţie judiciară cu studii superioare juridice, grefier cu studii superioare juridice, cel puţin acei 5 ani ce constituie o condiţie premisă de participare la examen ar trebui recunoscuţi ca vechime în magistratură pentru judecătorii şi procurorii aflaţi în funcţie la momentul intrării în vigoare a noii legi.           Dispozițiile din proiect criticate fac abstracție de faptul că dobândirea calităţii de magistrat s-a realizat în urma promovării concursului de admitere în magistratură, cu îndeplinirea condiţiilor cerute de

CCICJ

· stiri

DISPOZITIA NR. 83 DIN 20.12.2022

DISPOZITIA NR. 83 DIN 20.12.2022 Presedintele Camerei;             In executarea atributiilor legale si statutare:             In conformitate cu Decizia Colegiului de Conducere al CCIR nr. 11 din 14.12.2022;                                    D I S P U N E Art.1. Incepand cu data de 21 decembrie 2022, se modifica tarifele la prestarea serviciului de eliberare a CERTIFICATELOR DE ORIGINE şi avizarea documentelor  pentru comerţul international. Art. 2. Tarifele pentru avizarea documentelor pentru comerţul international sunt urmatoarele: 455 Lei + TVA/set emitere certificate de origine pentru firmele membre si set formular 5 lei fara TVA; 500 Lei + TVA/set emitere certificate de origine pentru firmele nemembre si set formular 5 lei fara TVA; 350 Lei + TVA/set  pentru eliberarea a douӑ sau mai multe seturi (duplicat); 455 Lei + TVA/set document, avizare documente pentru comerţul internaţional; 50 lei +TVA/ redactare certificate de origine; 500 lei +TVA/set emitere certificate de origine pentru proiecte din fonduri nerambursabile; Art. 3. Prezenta dispozitie se va comunica prin Departamentul de resurse umane.                                                         Ing. STEFAN  DIMITRIU                                                                         Presedinte Vizat pt. Legalitate :   Se comunica : 1.ex. Amelia Dragan 1.ex. Beatrix Cociuba 1.ex. Contabilitate 1.ex. Resurse umane 1.ex. Of. juridic

CCICJ

· stiri

Sărbători Fericite!

Acum la vremea colindelor, când un an nou se pregăteşte să coboare din cerurile înstelate în alai vesel de sărbătoare, vă urăm din adâncul inimii ca în noul an norocul să vă sprijine fiecare pas, iar fericirea, speranţa şi bucuria împlinirii să vă lumineze fiecare zi. Sărbători Fericite! şi La Mulţi Ani! Ing. Ștefan DIMITRIUPREŞEDINTECAMERA DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE CLUJ

CCICJ

· stiri

Misiune economică în Australia si Noua Zeelandă

Misiune economică în Australia si Noua Zeelandă Camera de Comert si Industrie Cluj a organizat o misiune economica in Australia si Noua Zeelanda, in perioada 18 noiembrie – 9 decembrie 2022. Au participat un numar de 20 de oameni de afaceri din diferite sectoare economice: prelucrarea lemnului si productia de mobila, investitii imobiliare, import – export, prelucrarea metalelor, masini agricole, peisagistica, servicii de sanatate etc. Delegatia a vizitat expozitia “Incaltaminte si produse din piele”, organizata la Centrul Expozitional din Melbourne, a avut intalniri de afaceri in domeniile solicitate si a primit o serie de informatii utile despre economia Australiei. Economia acestei națiuni mari rămâne constantă și în top de foarte mult timp. Cresterea economica previzionata pe anul in curs este de 3,8 – 4,0 % . Economia Australiei este o  economie de piață mixtă, în care atât sectorul privat, cât și sectorul public detin mijloacele de producție. Serviciile (financiar-bancare, de sanatate, divertisment, educatie, sociale etc.) reprezinta peste 70 % din PIB.  Deplasarea pe acest continent a inclus si o serie de vizite: Insula Phillip pentru parada pinguinilor, sanctuarul Moonlit cu ursi koala, canguri, reptile si pasari specifice Australiei si Marea Bariera de Corali. In Noua Zeelanda delegatia a ajuns la Bay of Islands, un grup de insule unde s-a semnat Declaratia de independenta a Noii Zeelanda, in februarie 1840, cunoscuta sub denumirea de Tratatul de la   in Waitangi.

CCICJ

· stiri

Studiu economic elaborat de Eurochambres 2023

Studiu economic elaborat de Eurochambres 2023 Camera de Comerț și Industrie a României supune atenției un studiu economic elaborat de Eurochambres. Lucrarea reprezintă un studiu calitativ privind așteptările mediului de afaceri bazat pe răspunsurile a 49000 de companii din 25 de state, inclusiv România si reflecta provocarile si asteptarile mediului de afaceri pentru anul urmator. Sursa: Camera de Comerț și Industrie a României

CCICJ

· stiri

Vizita Excelenței Sale, domnul Seyed Hossein Sadat MEIDANI Ambasador Extraordinar si Plenipotentiar al Ambasadei Republicii Islamice Iran în România la Camera de Comerț și Industrie Cluj

Vizita Excelenței Sale, domnul Seyed Hossein Sadat MEIDANI Ambasador Extraordinar si Plenipotentiar al Ambasadei Republicii Islamice Iran în România la Camera de Comerț și Industrie Cluj Presedintele Camerei de Comert si Industrie Cluj, ing. Ștefan-Florea Dimitriu, a avut, miercuri, 2 noiembrie 2022, o întrevedere cu  Excelența Sa, domnul Seyed Hossein Sadat MEIDANI Ambasador Extraordinar si Plenipotentiar al Ambasadei Republicii Islamice Iran în România. Problemele discutate au vizat relațiile culturale și diplomatice domnul Ambasador amintind împlinirea a 120 de ani de relații diplomatice dintre România și Iran. Intențiile Ambasadei Republicii Iran sunt de a aduce oameni de afaceri care să comercializeze covoare persane originale țesute manual în Iran la Cluj-Napoca, Iași și Timișoara. Întâlnirea a suscitat un interes deosebit pentru oportunități viitoare de cooperare bilaterală în urma căreia, Excelența Sa, domnul Seyed Hossein Sadat MEIDANI, Ambasador Extraordinar si Plenipotentiar al Ambasadei Republicii Islamice Iran în România  a scris un mesaj de mulțumire  în Cartea de onoare al Camerei de Comert si Industrie Cluj.

CCICJ