CAMERA DE COMERT: ORGANIZATIE DE UTILITATE PUBLICA dezvolta mediul de afaceri si activitatea intreprinderilor
Camera de Comert si Industrie Cluj este o organizatie de interes public si de utilitate publica, neguvernamentala, autonoma, cu personalitate juridica, reinfiintata de catre comunitatea de afaceri din judetul Cluj, in baza Decretului Lege nr. 139/1990. Institutie cu indelungate traditii si rezultate deosebite, definitorii, in organizarea si functionarea mediului de afaceri, Camera isi realizeaza misiunea si prerogativele sale in deplina concordanta cu prevederile Legii Camerelor de Comert din Romania nr. 335/2007. Camera isi desfasoara activitatea pe teritoriul judetului Cluj. Ea se organizeaza si functioneaza potrivit legii si Statutului propriu aprobat de Adunarea Generala a reprezentantilor sai.
Pentru a raspunde cat mai bine menirii sale si a satisface intr-o masura sporita cerintele si asteptarile celor peste 59.000 comercianti din judet, prin Colegiul si departamentele sale, Camera intreprinde multiple actiuni pentru mai buna definire a domeniilor prioritare, cresterea capacitatii de analiza a problemelor privind consolidarea si dezvoltarea continua a sectorului privat. Ca o dovada a consecventei cu care relatiile institutiei au fost plasate in sfera dialogului si a colaborarii, se mentioneaza prezenta la Camera a unor personalitati dintre care amintim: ambasadorii Regatului Unit al Marii Britanii, Rusiei, Africii de Sud, Elvetiei si Ucrainei, consilierilor economici si comerciali ai ambasadelor Poloniei, Austriei, Statelor Unite ale Americii, Slovaciei, Cehiei, Ucrainei, Germaniei, Olandei.
CAMERA DE COMERT SI INDUSTRIE CLUJ REPREZINTA:
O forta de Propunere: CCI Cluj este un laborator de idei pentru dezvoltarea locala, participand, spre exemplu, la elaborarea programelor de dezvoltare anuale si de perspectiva.
O forta de Reprezentare, deoarece apara si sustine interesele comunitatii de afaceri, punand la dispozitie unelte practice si de informare la indemana intreprinderilor.
O forta de Formare, prin cursurile organizate sub tutela sa cu participarea unor specialisti atrasi din mediul universitar cu rol de colaboratori.
O forta de Realizare, prin exemplele sale de initiative concrete, de succes, precum si prin prezenta sa pe plan local, regional, national, dar si international, prin misiuni economice in strainatate, prezenta reprezentantilor CCI Cluj in structuri ale Consiliilor locale, reprezentanti ai mediului de afaceri in consiliile de administrare ale spitalelor, etc.
Membrii Camerei de Comert si Industrie Cluj sunt reprezentanti ai intreprinderilor, operatori economici persoane fizice sau juridice, asociatii profesionale sau organizatii patronale, etc. ce definesc toate sectoarele vietii economice ale judetului. Camera de Comert si Industrie Cluj se autofinanteaza. Ea are capacitate de a-si vota propriul buget. O parte din resursele sale provin din cotizatiile membrilor, taxele si tarifele percepute pentru activitatile sau serviciile efectuate, respectiv din comisioane, arbitraj comercial, etc. Bazata pe asocierea voluntara a membrilor sai, Camera reprezinta interesele comunitatii de afaceri locale fata de autoritatile si organismele din tara si strainatate.Camera dispune de autonomie totala de actiune in zona sa de cuprindere (judet) pentru dezvoltarea economiei si a activitatii antreprenoriale, fiind subordonata numai Adunarii generale a membrilor sai.
Pentru indeplinirea misiunii sale si promovarea dezvoltarii economice si a cooperarii internationale, specialistii Camerei de Comert si Industrie Cluj ofera:
• consultanta de afaceri
• parteneriate internationale
• arbitraj comercial
• informatii de afaceri
• formare si perfectionare profesionala
• promovare: targuri si expozitii, exporturi, investitii, promovare evenimente in Gazeta Afacerilor
Totodata, membrii Camerei pot participa activ la forumurile, conferintele, seminariile, workshop-urile si dezbaterile profesionale organizate prin departamentele sale.
Principalele preocupari ale CCI Cluj se axeaza pe reprezentarea si apararea intereselor comunitatii de afaceri si ale membrilor sai in fata celor mai importanti factori de decizie, facilitarea accesului la informatii privind potentialii parteneri si mediul de afaceri in care evolueaza.