Vizită de lucru Ministrul Economiei Florin Spătaru la Cluj,Sibiu,Brașov
Program Vizită de lucru Cluj-Sibiu-Brașov Vizite principale companii locale/intalnire mediu de afaceri local/promovarea schemelor de ajutor de stat Ministrul Economiei Florin Spătaru Ora 08.30 Deplasare Grand Hotel Italia – Comuna Jucu ( Parc industrial ) Ora 09.30 Vizita DeLonghi (Jucu, Cluj), Companie producătoare Ora 10.45 – 11.15 Hirsch Porozell (Jucu-Bontida) Companie producatoare materiale izolante constructii Info: Grupul HIRSCH înființat în 1972 în Glanegg Austria și cu subsidiare în România (4 fabrici), Germania (3 fabrici), Ungaria (3 fabrici), Slovacia (2 fabrici), Polonia (2 fabrici) și Ucraina (1 fabrică), produce polistiren expandat pentru industria termoizolațiilor și a ambalajelor. Grupul s-a consacrat, de asemenea, și ca producător de tehnologie pentru procesarea polistirenului expandat. Ora 11.30-12.00 Transfer Bontida-Cluj vehicul R&D conducere automatizata Bosch Ora 12.00-13.00 Vizita Bosch -Centrul de Inginerie Cluj. Companie tehnologie automotive Info: Centrul de Inginerie Bosch a fost înființat în 2013 în Cluj ca parte integrantă a rețelei de inginerie globală Bosch. Centrul are birouri în incinta Fabricii Bosch Cluj din Jucu și în București. Conducerea automatizată, mobilitatea electrică și conectată, Internetul lucrurilor, transformarea digital sunt doar câteva exemple din portofoliul curent al Centrului de Inginerie Bosch. Specializați în inginerie de software, hardware și inginerie mecanică, ingineria fiabilității și a calității, dar și în planificarea vânzărilor în domeniul mobilității, oferind astfel clienților noștri interni și externi produse unice și soluții AIoT la nivel global. Ora 13.30 – Vizita Eckerle (Cluj-Napoca) Companie Automotive, Blv. Muncii 1-15 Info: Grupul Eckerle a fost înfiinţat în 1968 şi este prezent la nivel global cu unitati de producţie în Germania, Europa de Est, Asia şi America de Nord. Competenţa in asamblarea sistemelor de perii pentru electromotoare, producând anual mai mult de 110 milioane de astfel de sisteme. Divizia de automatizare concepe, proiectează şi construieşte cele mai diverse soluţii pentru aceste produse, de la atelierul simplu manual până la instalaţii complexe de producţie. Alte competenţe sunt în producţia de piese complexe de material plastic şi prelucrarea CNC Ora 14.30 – FARMEC S.A , întâlnire cu patronatul, Mircea Turdean (Strada Napoca 25, Cluj Napoca) Ora 15.30 Conferință de presă – Radisson Blu, Cluj-Napoca Parc Central Ora 16.00 Dezbatere publica- Radisson Blu, Cluj-Napoca Parc Central ‘’Dezvoltarea companiilor din industrie- programe, necesități și măsuri coezive’’ Ora 19.00 Dineu de bun venit participanților la conferința internațională de aviație – Aviation Event 2023, Radison Blu, Cluj-Napoca Parc Central Ora 20.00 Deplasare Cluj – Turda – Câmpia Turzii – Sibiu Sursa: Camera de Comerț și Industrie Cluj
Programe europene de finantare in domeniul energiei
Camera de Comert si Industrie a României Vă transmite spre informare sinteza realizată de către Comitetul pentru energie și mediu din cadrul CCIR cu privire la analiza programelor europene de finanțare în domeniul energiei, ce conține informații referitoare la: Planul național de redresare și reziliență al României Programul termoficare Fondul de modernizare Fondul european pentru eficiență energetică Programul privind sprijinirea eficienței energetice și gestionării inteligente a energiei în infrastructura de iluminat public Pentru fiecare dintre programele de finanțare enumerate au fost prezentate succint sursa de finanțare, bugetul disponibil și condițiile de eligibilitate. Misiunea Comitetului pentru energie și mediu: participarea la elaborarea politicilor publice cu impact asupra mediului din afaceri din domeniul energiei – strategia energetică națională, programele de eficiență energetică, resursele energetice convenționale și regenerabile și din domeniul mediului – protecția mediului înconjurător, economia verde, schimbările climatice. Obiective: implicarea în elaborarea strategiei energetice naționale și promovarea transparenței în vederea consolidării unei piețe funcționale, benefice oamenilor de afaceri români; promovarea utilității programelor de eficiență energetică și a necesității alocării de finanțări, prin programele operaționale aferente perioadei 2021-2027; susținerea prin propuneri de măsuri a stimulării producției de resurse energetice primare din surse indigene (convenționale și regenerabile); promovarea oportunității interconectării sistemelor naționale de transport de energie electrică și gaz natural cu Republica Moldova; participarea la realizarea politicii naționale în domeniul protecției mediului înconjurător și educarea antreprenorilor români în sensul responsabilităţii asupra mediului; promovarea economiei verzi și a dezvoltării durabile, prin utilizarea resurselor naturale regenerabile, reducerea consumului de hidrocarburi, un mai bun management al apei și al deșeurilor. Pentru informații suplimentare, vă puteți adresa Direcției Strategii, Politici și Proiecte, email: proiecte@ccir.ro, tel. 021.319.01.00. Sursa: Camera de Comert si industrie a României Directia Relatii Interne si ICC Romania CCIR Business Center, B-dul Octavian Goga nr. 2, sector 3, Bucureşti, România Tel.: +4021 319 18 85 Fax: +4021 319 01 56www.ccir.ro; www.snia.ro; www.tnf.ro
Forum economic România – Polonia
Forum economic România – Polonia Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) vă invită să participați la Forumul economic România – Polonia preconizat să aibă loc marți, 28 martie 2023, la sala Aurel Ghibuțiu, CCIR Business Center, începând cu ora 10:00 (09:00 – înregistrare). Evenimentul se va desfășura în marja ședinței comune a guvernelor României și Poloniei, prilej cu care în țara noastră va sosi o delegație compusă din companii reprezentative poloneze din următoarele domenii: apărare, IT&C, agricultură, energie și transporturi, soluții smart city și mobilitate urbană. Pentru mai multe informații cu privire la formatul evenimentului, vă rugăm să consultați Agenda Forumului economic România – Polonia. AgendaCu speranța că evenimentul prezintă interes pentru compania dumneavoastră, atât pentru consolidarea promovării bunurilor și serviciilor pe piața poloneză, cât și pentru identificarea de noi oportunități de afaceri, vă rog să regăsiți alături de această invitație formularul de înscriere online: Formular de înregistrare Participarea la eveniment este gratuită. Termenul limită pentru înregistrare este 26 martie 2023. Pentru informații suplimentare și înscrieri vă rugăm să vă adresați domnului Bogdan Cîrstocea, Consilier, Biroul de Relații Bilaterale, email: bogdan.cirstocea@ccir.ro , tel +4 0374 474 358. Sursa: Camera de Comert si Industrie a României
Conferinţa România irigabilă Cluj Napoca
Conferinţa România irigabilă Cluj Napoca Conferinţa România irigabilă Cluj Napoca Ziarul Financiar impreuna cu Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale si Banca Transilvania, va invita sa participati la conferinta “România irigabilă Cluj Napoca”, miercuri, 1 martie 2023, incepand cu ora 10:30. Evenimentul va avea loc la hotelul Radisson Blu Cluj Napoca, sala Ballroom. În contextul schimbărilor climatice la nivel global, precum apariţia secetei pedologice în ultimii ani în România, dar şi în contextul evenimentelor neprevăzute, cum ar fi pandemia de COVID-19, urmată de creşterea inflaţiei, a preţurilor materiilor prime şi utilităţilor, cât şi izbucnirea războiului ruso-ucrainean, politicile publice se creionează tot mai mult în jurul securităţii alimentare. Producţia de grâu recoltată în anul agricol 2022 a fost de 9,17 mil. tone, cu 23% mai mică decât în anul agricol 2021, iar producţia de rapiţă a fost de 1,12 mil. tone, cu 22% mai mică decât în anul 2021, arată datele de la Ministerul Agriculturii. Producţia de porumb este estimată la 8 milioane de tone, iar cea de floarea-soarelui la 2 milioane de tone. Producţia totală de cereale este estimată la 22-23 de milioane de tone de cereale, faţă de peste 30 de milioane de tone de cereale în 2021. Nu există însă date oficiale privind producţia totală de cereale pentru anul agricol 2022, pentru că 1,27 milioane de hectare au fost afectate de secetă, iar în prezent specialiştii analizează gradul de afectare al acestora. Cele mai afectate culturi au fost cele de toamnă, de porumb şi floarea-soarelui. Suprafaţa cultivată cu cereale din acest an agricol a fost de 5,4 milioane de hectare, din care 1,3 milioane au fost pregătite pentru irigat şi doar circa 500.000 de hectare (9% din suprafaţa totală cultivată cu cereale) au fost efectiv irigate, arată datele Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, pentru că infrastructura principală şi secundară de irigaţii necesită lucrări de reabilitare. Ministerul Agriculturii a promis că va investi începând de anul viitor până în 2027 o sumă de 1,5 miliarde de euro pentru a ajunge la o suprafaţă amenajată pentru irigaţii de 2,6 milioane de hectare. De asemenea, a promis 100 de milioane de euro pentru sisteme de irigaţii dezvoltate la nivel local. Ziarul Financiar şi Banca Transilvania îşi propun să organizeze o serie de conferinţe în zonele agricole puternice, la care să pună pe masa discuţiilor subiectele la zi din agrobusiness, cum sunt irigaţiile, schimbările climatice sau rotaţia culturilor. Despre ce discutam? Modele de succes. Plus valoarea irigaţiilor. Etapele premergătoare procesului investiţional. Micro-infrastructura de irigaţii, la nivel de fermă. Echipamente pentru irigaţii adecvate sursei de apă, planului de culturi şi condiţiilor pedo-climatice. Gestionarea sustenabilă a utilizării apei pentru irigaţii. Eficienţa procesului de irigare. Unde? Hotel Radisson Blu, sala Ballroom. Conferinta poate fi vizualizata pe site-ul nostru www.zf.ro, cat si pe Facebook, la adresa: https://www.facebook.com/ZIARULFINANCIAR/ Cand? Miercuri, 1 martie 2023, ora 10:30 Sursa: ZIARUL FINANCIAR & BUSINESS MAGAZIN Claudia Mirt, Asistent Marketing Evenimente http://www.zf.ro/conferinte/ telefon: 0729 194 149, Email: claudia.mirt@m.ro Adresa: Str. Gheorghe Polizu, nr. 58-60, S 1, Bucuresti,Cladirea One Victoriei Center
Campanie de ajutorare, organizată pentru a veni în sprijinul persoanelor din zonele afectate de cutremurul din sudul în Turciei
Campanie de ajutorare, organizată pentru a veni în sprijinul persoanelor din zonele afectate de cutremurul din sudul în Turciei Ambasada Turciei, Consulatul Turciei în Constanța, în colaborare cu TIAD -Asociația Oamenilor de Afaceri Turci din România, desfasoară o campanie de ajutorare, organizată pentru a veni în sprijinul persoanelor din zonele afectate de cutremurul din sudul în Turciei din data de 06.02.2023, prin strângerea de fonduri și obiecte de prim-ajutor, care vor fi donate direct Autorității pentru Mangamentul Dezastrelor Naturale (AFAD). Firmele care produc containere pentru locuit (de 40-50 mp), pături, corturi, saci de dormit, butelii, sisteme de gătit pe gaz, generatoare, toalete mobile, sunt rugati să transmită coordonatele lor, pentru a putea fi contactate de organizatorii campaniei la Centrul de Informații de Afaceri și Cooperare Internațională, e-mail: cia@ccina.ro Sursa: Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța
Forumul diplomației economice și al exportatorilor – Ediția a II-a, 16 februarie 2023
Forumul diplomației economice și al exportatorilor – Ediția a II-a, 16 februarie 2023 Club Antreprenor în parteneriat cu CCIB, ROHEALTH, Facultatea de Economie Teoretică și Aplicată și Asociația Studenților în Economie, Afaceri și Comunicare organizează joi, 16 februarie 2023, cea de-a II-a ediție a FORUMULUI DIPLOMAȚIEI ECONOMICE ȘI AL EXPORTATORILOR, eveniment ce își propune să reunească principalele companii exportatoare și cei mai respectați specialiști în diplomație economică din țara noastră, pentru a contribui la stimularea exporturilor și la o ofensivă diplomatică a instituțiilor și a firmelor românești. Conferința va avea loc în Sala Arhitect Ștefan Burcuș, situată la etajul 3, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București, situat pe Str. Ion Ghica, Nr. 4, Sector 3, București. Pentru mai multe detalii accesați link-ul următor: https://www.clubantreprenor.ro/2023/02/06/forumul-diplomatiei-economice-si-al-exportatorilor-editia-a-ii-a-16-februarie-2023/ Vă rugăm să confirmați prezența! Sursa: Alin Temeliescu , Referent Marketing ROHEALTH – Clusterul pentru Sănătate și Bioeconomie Telefon: +0731 315 486, E-mail: rohealth@rohealth.ro Adresa: Calea Griviței nr. 6, etaj 4, Sector 1, 010731 – București, România Address: Calea Grivitei, no. 6, 4th floor, 1st District, 010731 – Bucharest, Romaniawww.rohealth.ro
Solicitare sprijin financiar pentru dezastrul natural petrecut in data de 6 februarie 2023
În contextul situației dramatice petrecute în Turcia, Consiliul de Relaţii Economice Externe al Turciei (DEIK) – unul dintre cei mai importanți parteneri ai Camerelor de Comerț din România, solicită sprijin financiar organizațiilor private și mediului de afaceri din România, pentru a veni în ajutorul populației grav afectată de dezastrul natural petrecut în data de 6 februarie 2023. Conturile unde se pot face donații sunt următoarele: ACCOUNT NAME: DIS EKONOMIK ILISKILER KURULU TL: TR300001000822497353315062 USD: TR030001000822497353315063 EUR: TR730001000822497353315064 SWIFT: TCZBTR2A Sursa: Camera de Comerț și Industrie a României
Vizita oficială Ambasadorului Statului Israel în România, Domnul E.S.Reuven Azar pentru a avea o întalnire de lucru cu Domnul Președinte Ing.Ștefan-Florea Dimitriu
În cadrul vizitei sale la Cluj-Napoca, Excelența Sa Reuven Azar, ambasadorul Israelului în România, s-a întâlnit pe 31 ianuarie 2023 cu domnul ing.Ștefan-Florea Dimitriu, președintele Camerei de Comerț și Industria a Județului Cluj. La întrevedere, s-a discutat pe marginea solidelor relații tradiționale dintre Israel și România, despre stadiul actual în materie de cooperare economică și, mai ales, despre următorii pași de urmat pentru întărirea colaborării. Există deja investiții israeliene importante în România, interesul turiștii israelieni pentru țara noastră este în creștere, iar direcțiile unor noi colaborări se conturează tot mai bine. În viitorul apropiat, se are în vedere o intensificare a relațiilor în sectoare precum: IT-ul – prin punerea în legătura a profesioniștilor din cele două state, turismul – prin crearea unor pachete mai atractive pentru israelienii care vin în România, cultura, apa, energiile regenerabile, construcțiile imobiliare. Foate important, se dorește o mai intensă cooperare în sectorul tehnicii și echipamentelor medicale, domeniu în care Israelul ocupă o poziție de vârf.
Brokeraj de afaceri 14 – 17 februarie 2023
Brokeraj de afaceri 14 – 17 februarie 2023 Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și TradeX – Transfer Afaceri vă invită să participați la cursul Brokeraj de afaceri, care se va desfășura în perioada14 – 17 februarie 2023, online, prin platforma zoom. Cursul organizat de către CCIR și TradeX este oferit în exclusivitate în România, modulele fiind acreditate de către International Business Brokers Association. TradeX creează o nouă nișă pe piața de business din România – prin diversificarea strategiilor de ieșire actuale (insolvență si faliment), bazată pe parteneriate puternice cu organizații vest-europene, specializate în realizarea transferurilor de afaceri. Vânzarea și cumpărarea de afaceri sunt strategii populare în Europa – anual, peste 300.000 de companii și peste 2 milioane de angajați sunt transferați odată cu acestea. Cursanții vor dobândi noi abilități și beneficii pe zone precum: specializarea în vânzarea, cumpărarea și transferul de afaceri; analizarea unei afaceri de către un investitor; pregătirea unei afaceri pentru vânzare, cu un preț corect; promovarea afacerii în mod eficient, folosind tehnicile și canalele potrivite; pașii legali pentru a vinde sau cumpăra o afacere; acces la instrumente digitale pentru promovarea și evaluarea afacerilor; acces la o comunitate europeană și globală de experți și antreprenori activi în domeniul brokerajului de afaceri. Acest curs este potrivit pentru orice antreprenor/CEO/CFO care dorește să își consolideze cunoștințele de afaceri, mai cu seamă celor care doresc să profite de oportunitatea pe care intermedierea vânzărilor și cumpărărilor de afaceri o reprezintă în acest moment pe piața din România. Cursul propus aduce plusvaloare și companiilor care doresc să acceadă spre grupuri internaționale de afaceri sau care doresc să aprofundeze modalitățile de dezvoltare a propriei afaceri, prin vânzarea acesteia sau cumpărarea unei alte afaceri. Cursul va fi susținut de către experți în domeniu și este coordonat de către Dan Crivăț, fondator și COO TradeX – Transfer Afaceri, membru al International Business Brokers Association, având o experiență de afaceri relevantă de peste 25 de ani, atât în România, cât și în Statele Unite ale Americii. Perioada de desfășurare este 14 – 17 februarie 2023, orele 09.00-16.00. Condiții de acces la curs: absolvirea cursului depinde de promovarea examenelor aferente fiecărui modul în parte. Diploma obținută este eliberată sub egida International Business Brokers Association, fiind astfel recunoscută în comunitățile de afaceri din Europa și America. Tariful de participare la curs este de 890 lei + TVA, iar cei ce se înscriu până la data de 09 februarie 2023, beneficiază de o reducere de 10%. Înscrierea se poate face prin e-mail, la adresa cristina.ionescu@ccir.ro sau luiza.chiriac@ccir.ro până la data de 13 februarie 2023, prin completarea formularului de participare. Formular de participare Tematica cursului Start:14 februarie @ 09:00 End:17 februarie @ 16:00 Sursa: Camera de Comerț și Industrie a României Directia Relatii Interne si ICC Romania CCIR Business Center, B-dul Octavian Goga nr. 2, sector 3, Bucureşti, România Tel.: +4021 319 18 85 Fax: +4021 319 01 56www.ccir.ro; www.snia.ro; www.tnf.ro
Vechea Măsură 2 pe OUG 130/2020: S-a schimbat instrucțiunea de raportare finală: eșantion de 26 de beneficiari
Descărcați aici: https://mfe.gov.ro/wp-content/uploads/2023/01/fe4bc9a640b587e2ef31290dbae71184.pdf Vechea Măsură 2 pe OUG 130/2020: S-a schimbat instrucțiunea de raportare finală: eșantion de 26 de beneficiari Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) și-a anulat Instrucțiunea 60/2023, care a atras furia beneficiarilor de granturi COVID de maximum 150.000 de euro de la vechea Măsură 2 prin Ordonanța de Urgență 130/2020, și a venit acum cu o procedură de eșantionare a firmelor ce vor depune rapoarte finale și cu un termen prelungit cu o lună pentru efectuarea raportării. După ce am reclamat pe StartupCafe.ro, zilele trecute, procedurile birocratice introduse de MIPE prin instrucțiunea 60/2023 și i-am prezentat situația și ministrului Boloș, Autoritatea de Management a Programului Operațional Competitivitate, din subordinea MIPE, a dat, vineri, 20 ianuarie 2023, o nouă instrucțiune, 61/2023, care abrogă precedentul document. „Ca răspuns la multiplele solicitari primite, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, prin Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Competitivitate prelungeste până la data de 28 februarie 2023 termenul de depunere în platforma IMMRECOVER a raportului final privind utilizarea grantului pentru capital de lucru, prin Instrucțiunea nr. 61/20.01.2023. Beneficiarii vor avea obligația de a depune rapoartele finale pe măsură ce vor primi aceste solicitări prin modulul comunicare de către Ministerul Antreprenoriatului și Turismului/ Agențiile pentru întreprinderi mici și mijlocii, atragere de investiții și promovare a exportului, pe măsură ce vor fi efectuate verificări eșantionate privind reconcilierea conturilor. În primul eșantion intră beneficiarii care fac parte din Anexa 2” – a anunțat MIPE. Astfel, doar 26 de beneficiari, selectați în eșantion, vor fi nevoiți să depună rapoarte finale (cu domentație aferentă) în sistemul de granturi IMM Recover, până pe 28 februarie 2023. Descarcă de AICI un tabel Excel cu toți solicitanții de la Mpsura 2 – OUG 130/2020, pentru a vedea numerele RUE relevante. Restul beneficiarilor, în jur de 16.000 de firme, care NU se regăsesc pe lista celor 26 de numere RUE selectate în eșantion, vor avea și ei „obligația de a furniza informații și documente privind utilizarea granturilor primite, la solicitarea Ministerului Investițiilor și proiectelor Europene (…) sau a Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, conform prevederilor legale, ori de câte ori este necesar în vederea reconcilierii conturilor” – prevede noua Instrucțiune 61/2023. Sursa: https://www.startupcafe.ro/fonduri-europene/masura-2-oug-130-schimbare-instructiune-raport-final-esantion-beneficiari.htm