ANUNȚ -Finalizare proiect ”Antreprenoriat sustenabil în Regiunea de Nord-Vest”
COMUNICAT DE PRESĂ Cluj-Napoca, 11 decembrie 2020 Camera de Comerț si Industrie Cluj anunță finalizarea implementării proiectului ”Antreprenoriat sustenabil în Regiunea Nord-Vest”, ID 105903. Cofinanțat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020, în cadrul Axei prioritare 3 – Locuri de munca pentru toți, Obiectivul specific 3.7- Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană, acesta s-a desfășurat pe durata a 36 de luni, în perioada ianuarie 2018- decembrie 2020 beneficiind de un buget în valoare de 8.903.566,07 lei. Prin obiectivul său general, proiectul și-a propus să contribuie la dezvoltarea competențelor antreprenoriale, sprijinirea inițiativelor antreprenoriale – ca formă de ocupare pe cont propriu și de creare de noi locuri de muncă – și creșterea sustenabilă a ocupării în Regiunea de dezvoltare Nord-Vest prin înființarea și susținerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană a regiunii. Obiectivele specifice ale proiectului au vizat: ⦁ dezvoltarea competentelor si abilitatilor antreprenoriale și de planificare pentru persoanele din grupul-țintă, necesare pentru inițierea și dezvoltarea afacerilor sustenabile; ⦁ creșterea oportunităților de ocupare și de obținere de venituri suplimentare, prin furnizarea de sprijin în vederea demarării de afaceri în domenii non-agricole; ⦁ asigurarea dezvoltării și sustenabilității afacerilor înființate, pentru asigurarea menținerii locurilor de muncă înființate pe o perioadă cât mai mare de timp. Principalele activități organizate în cadrul proiectului au constat în: cursuri de competențe antreprenoriale – autorizate ANC, seminarii de specialitate, practică și mentorat, servicii de consultanță și consiliere, elaborare de planuri de afaceri, competiție de planuri de afaceri, implementarea planurilor de afaceri câștigătoare și monitorizarea activității afacerilor nou înființate. Rezultatele proiectului În urma implementării activităților proiectului: ⦁369 de persoane- șomeri & inactivi /angajați, inclusiv persoane care desfășoară o activitate independentă- au beneficiat de formare antreprenorială și au obținut certificat de absolvire a cursului de Competențe antreprenoriale recunoscut de ANC; ⦁au fost elaborate 370 de planuri de afaceri din care 36 au fost selectate în vederea acordării ajutorului de minimis; ⦁ 36 de persoane, administratori ai noilor firme, au beneficiat de stagii de practică; ⦁au fost subvenționate un număr de 34 de IMM – uri; ⦁au fost create 115 noi locuri de muncă. Detalii suplimentare despre proiect puteți obține la numărul de telefon 0364-730980, pe adresa de mail: office@ccicj.ro, pe site-ul www.ccicj.ro și pe pagina de social media a proiectului https://www.facebook.com/pg/Antreprenoriat-sustenabil-in-Regiunea-Nord-Vest-886754061498456. Manager proiect Elisabeta Dumitrescu Proiect confinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Workshop- Sustenabilitatea afacerii si cum poate fi asigurata
Dincolo de vorbe şi declaraţii frumoase, sustenabilitatea are o latură financiară evidentă. Sustenabilitatea este pe ordinea de zi a organizaţiilor si reuneşte preocupări cum sunt grija pentru mediu, sănătatea consumatorilor, mentinerea locurilor de munca si dezvoltarea angajaţilor, implicarea în comunitate, schimbările climaterice, reciclare.
Sustenabilitatea în afaceri este o componentă economică, pe care întreprinzătorii din România o au din ce în ce mai mult în vedere. Motivul este, în principal, Uniunea Europeană care atrage atenția ca ideea să fie primordială în dezvoltarea afacerii. Acest lucru reprezintă o condiție obligatorie pentru obținerea finanțărilor din partea acestui organism.
Finantari nerambursabile pentru IMM-uri
Granturi de sprijin pentru repornirea intreprinderilor, capital de lucru si investitii 1. Granturi pentru investiții în energie regenerabilă pentru IMM-uri – buget: 200 mil. euroI. Obiectiv: Acordarea de granturi pentru instalarea de panouri fotovoltaice, maxim 27 KW, dar și pentru achiziționarea și montarea stațiilor de încărcare electrice pentru autovehicule.Valoarea schemei este de 200.000.000 euro: 100.000.000 euro din fondul de mediu, 100.000.000 euro de la bugetul MEEMA.II. Valoarea grantului: maxim 30.000 euroICofinanțare beneficiar: 0%Domenii orientative de investiții în producția de energie regenerabilăIndustria hotelieră;Industria auto. Etc Beneficiari: IMM-urile și entitățile asimilate IMM-urilor 2.Schema de ajutor pentru activități de comerț și servicii afectate Covid-19 – buget: 160 mil. lei, finanțarea actuală de la buget fiind de 40 mil. lei și suplimentare de la bugetul de stat 120 mil. lei.I. Obiectiv: acordarea de ajutor nerambursabil operatorilor economici a căror activitate a fost afectată de pandemia Covid-19, chiriași ai marilor centre comerciale, pentru finanțarea chiriilor pe perioada în care desfășurarea activității comerciale sau serviciilor prestate a fost afectată pe perioada stării deurgentă sau alertă.II. Valoarea grantului: valoarea chiriei/beneficiar/lună, pentru o perioadă de 3 luni 3.Granturi pentru investiții și pentru reconversia economică pentru IMM-uri – buget: 550 mil. euro I. Obiectiv: Acordarea de granturi pentru reconversia activităților IMM-urilor, dar și pentru realizarea de investiții necesare în economie. Valoarea schemei este de 550.000.000 – 415.870.000 euro din fonduri externe nerambursabile,62.380.500 cofinanțare de la bugetul de stat și 71.740.000 euro cofinanțare proprie asigurată de beneficiarii finanțării. II. Valoarea grantului: 50.000 euro – 200.000 euro III. Cofinanțare: 15% din bugetul de stat, 15% cofinanțare proprie.Proiectele de investiții pot să fie finanțate în complementaritate cu credite bancare, situație în care proiectul va dispune de bonificație suplimentară. IV. Domenii orientative de investiții în producție (cu excepția producției agricole):Industrie alimentară; Industria auto; Energie și echipamente de eficiență energetică; Turism;Construcții, materiale de construcții; Servicii de transport; Servicii de reparații și întreținere;Servicii de îngrijire și întreținere corporală; Pielărie; Industria farmaceutică și echipamente medicale; Servicii de educație: creșe, grădinițe; Servicii de sănătate: cabinete medicale, echipamente medicale, dispozitive medicale; Industrii creative;Cheltuieli eligibile:Construcții, achiziții de teren în limita a 10% din valoarea proiectului, dotări pentru organizarea de evenimente;Tehnologia informației și inteligență artificială;Nanotehnologii și tehnologii de vârf; Echipamente, utilaje, tehnologii producție. V. Beneficiari: IMM-urile și entitățile asimilate IMM-urilor VI. Condiții de acordare:Activitate operațională de minim 1 an;Profit operațional în unul din ultimele două exerciții financiare;Să asigure sustenabilitatea proiectului timp de minim 3 ani după expirarea duratei de implementare a proiectului;Să realizeze minim 50% din valoarea veniturilor planificate în cadrul analizei cost-beneficiu în primii doi ani de activitate după expirarea duratei de implementare a proiectuluiCofinanțare de minim 15% din valoarea proiectului;Să nu aibă obligații restante la buget.VII. Categorii de cheltuieli finanțate: cheltuieli cu realizarea/achiziția construcțiilor, achiziția de echipamente, utilaje, tehnologii, dotări independente, mobilier de birou și mobilier specific, cheltuieli cu achiziția de teren maxim 10% din valoarea proiectului, cheltuieli cu consultanța, și proiectarea, managementul de proiect, asistență tehnică, dirigenția de șantier, cheltuieli de sistematizare și amenajare teritorială a terenurilor, cheltuieli de mediu, cheltuieli cu racordul la utilități, cheltuieli privind accesibilitatea, cheltuieli de promovare, participare la târguri, evenimente, conferințe, cheltuieli privind studiile, cheltuieli privind drepturile de proprietate intelectuală precum și orice alte categorii de cheltuieli care sunt în legătură cu proiectul de investiții pentru extinderea capacităților de producție existente precum și pentru extindereaprestării de servicii. 4.Capital de lucru pentru repornirea activităților economice pentru IMM-uri – buget: 350 mil. euroI. Obiectiv: Asigurarea capitalului de lucru necesar reluării activității pentru IMM-urile afectate de criza coronavirusului din domenii precum HORECA, turism, transport, organizare de evenimente. Schema este în valoare de 350.000.000 – 265.000.000 euro din fonduri externe…
Workshop- Cum sa munceasca de la domiciliu angajatii tai
Munca la domiciliu câștigă tot mai mult teren și este unul dintre beneficiile pe care le solicita angajatii. Potrivit unui studiu derulat în 2018 de eJobs România, 8 din 10 români ar vrea să lucreze de la domiciliu sau de la distanta / remote , măcar o zi pe săptămână, acest aspect fiind important și în decizia de a accepta un job.
Munca la domiciliu este un concept care presupune să-ți faci jobul de acasă, în aceleași condiții cum sunt cele de la birou. Lucrul de acasa oferă flexibilitatea programului, dar și un echilibru job-viață personală mai bun decât dacă te-ai deplasa zi de zi la birou. În plus, având în vedere că nu mai există distragerile de la birou, productivitatea ar trebui să fie mai mare. Munca de acasa vine cu avantaje și dezavantaje și, de multe ori, ceea ce se dovedește un avantaj se poate transforma în dezavantaj și invers. Depinde de cum te organizezi și de perspectiva ta asupra lucrului remote.
Workshop- Cum sa vinzi online
Acest material a fost elaborat in vederea sprijinirii beneficiarilor pentru limitarea efectelor provocate de pandemia de coronavirus, continuarea activitatii si implementarea planurilor de afaceri in conditii optime. In functie de discutiile cu beneficiarii in cadrul workshop-ului si de concluziile acestora, activitatea de monitorizare a implementarii planurilor de afaceri va fi adaptata conform problemelor si solutiilor identificate. Astfel, monitorizarea trebuie sa cuprinda identificarea problemelor cu care se confrunta beneficiarii si stabilirea masurilor de remediere pentru a asigura o implementare optima a planurilor de afaceri. Comerțul electronic e o nișă importantă de exploatat atat pentru cei aflati la inceput de drum in antreprenoriat cat si pentru cei care au deja un business si vor sa isi creasca vanzarile. In plus, in aceasta perioada in care sunt inchise majoritatea magazinelor si sunt limitate deplasarile, comerțul electronic poate salva afacerea. Nu uita sa studiezi si metodele de livrare pentru a alege cu ce curier vei lucra! Pentru a te diferentia in on-line trebuie sa ai o strategie bine gandita iar fidelizarea clientilor clientilor se poate realiza si prin cunoasterea aprofundata a legislatiei. Cunoasterea aprofundata a legislatiei te ajuta sa intelegi si sa respecti drepturile clientilor dar si sa formulezi un raspuns atunci cand acestia nu au dreptate. Ce trebuie sa cunosti (aspecte legislative) pentru a vinde online: 1. Orice societate comerciala care doreste sa isi vanda produsele in mediul on-line, este obligata sa afiseze pe site toate datele de identificare prevazute la art. 5 din legea 365/2002. Dintre acestea cele mai importante sunt: numele, sediul, numarul de telefon, adresa de posta electronica, codul de identificare fiscala, tarifele aferente serviciilor oferite cu precizarea scutirii sau includerii TVA-ului si includerea sau neincluderea in pret a cheltuielilor de livrare. Aceasta obligatie se considera a fi indeplinita daca aceste informatii sunt afisate permanent in interiorul paginii web intr-o forma clara si vizibila. In plus, potrivit art. 13 din Normele Metodologice de aplicare a legii privind comertul electronic, legea 365/2002, este obligatorie implementarea unei proceduri GRATUITE prin intermediul careia sa fie transmise plangeri si sesizari din partea oricarei persoane cu privire la activitatea desfasurata. Procedura trebuie sa fie disponibila si prin mijloace electronice si sa asigure primirea plangerilor sau sesizarilor in termen de cel mult 48 de ore de la momentul expedierii acestora. Legea 365/2002 privind comertul electronic, nu prevede restrictii in ceea ce priveste vanzare produselor on-line. Art. 2 din legea mai sus mentionata, stabileste conditiile de furnizare a serviciilor de catre o societate comerciala care doreste sa isi vanda produsele in mediul on-line, de unde se desprinde ideea ca, orice produse, chiar si cele perisabile, pot fi comercializate in mediul on-line. Furnizarea serviciilor in mediul on-line nu este supusa niciunei autorizari prealabile si se desfasoara in concordanta cu principiile concurentei libere si loiale, respectandu-se dispozitiile legale care impun autorizarea in vederea desfasurarii activitatii, la fel ca in situatia in care activitatea comerciala s-ar desfasura off-line. 2. Publicitatea Trebuie sa stii ca este interzisa efectuarea de comunicari comerciale fara acordul prealabil expres al destinatarului. In plus, potrivit dispozitiilor legale in materie, subiectul mesajelor comerciale transmise prin posta electronica trebuie sa inceapa cu cuvantul “PUBLICITATE” scris cu majuscule, aspect care va face mesajul sa nu fie citit de foarte multi destinatari. Deci, daca vrei sa trimiti mesaje publicitare, cum ar fi cel ca ai deschis magazinul on-line, mai intai va trebui sa trimiti un mail prin care sa soliciti acordul destinatarului de a primi mesaje publicitare. Trebuie avut in vedere ca, in conformitate cu dispozitiile art. 9 din Normele de Aplicare a Legii Comertului Electronic, destinatarul comunicarilor comerciale…
Workshop-Masuri pentru continuarea activitatii
In contextul pandemiei de coronavirus, care a generat chiar si inchiderea activitatii in anumite domenii sunt industrii puternic afectate si domenii care inca inregistreaza cresteri ale afacerilor. Avem sectoare care sunt inchise in proportie de peste 80%, avem sectoare care inca activeaza, dar la capacitate redusa si mai sunt alte sectoare care se reinventeaza ca parte a luptei impotriva coronavirusului.
Workshop- Cum trecem peste efectele crizei COVID 19
În România, din 800.000 companii active, doar 40.000 sunt profitabile, iar rata medie de profit este de 7-10%. Mai mult decât atât, din cauza unei foarte probabile crize economice cauzată de fenomenul Covid-19, specialiștii estimează înjumătățirea numărului de firme profitabile în 2020.
Criza economică poate fi depășită de companiile românești dacă se respectă un plan eficient de management al crizei, adaptat fiecarei situatii in care va aflati.
POCU 105903- Lista câștigătorilor Concursului de Planuri de Afaceri
Camera de Comerț si Industrie Cluj anunță finalizarea Concursului de Planuri de Afaceri în cadrul proiectului ”Antreprenoriat sustenabil în Regiunea Nord-Vest”, ID 105903, competiție care a fost deschisă atât absolvenților cursului de Competențe Antreprenoriale organizat în cadrul proiectului cât și publicului larg.
În cadrul acestei etape a proiectului, desfășurată în perioada 12-14 noiembrie 2018, au fost depuse un număr de 57 de Planuri de Afaceri.
În urma evaluării acestora, conform prevederilor Cererii de Finanațare, au fost selectate primele 36 de planuri de afaceri, în ordinea punctajelor obținute, în vederea acordării de subvenții de până la 40.000 euro.
Consultați aici lista finală a câștigătorilor Concursului de Planuri de Afaceri
POCU 105903:Finalizarea Concursului de Planuri de Afaceri in cadrul proiectului Antreprenoriat sustenabil în Regiunea de Nord-Vest
COMUNICAT DE PRESĂ
Finalizarea Concursului de Planuri de Afaceri in cadrul proiectului
Antreprenoriat sustenabil în Regiunea de Nord-Vest
Camera de Comerț si Industrie Cluj anunță finalizarea Concursului de Planuri de Afaceri în cadrul proiectului ”Antreprenoriat sustenabil în Regiunea Nord-Vest”, ID 105903, competiție care a fost deschisă atât absolvenților cursului de Competențe Antreprenoriale organizat în cadrul proiectului cât și publicului larg.
În cadrul acestei etape a proiectului, desfășurată în perioada 12-14 noiembrie 2018, au fost depuse un număr de 57 de Planuri de Afaceri.
În urma evaluării acestora, conform prevederilor Cererii de Finanațare, au fost selectate primele 36 de planuri de afaceri, în ordinea punctajelor obținute, în vederea acordării de subvenții de până la 40.000 euro.
Procesul de selecție s-a realizat respectând criteriul de finanțare a minimum 2 planuri de afaceri din fiecare județ al zonei de implementare a proiectului și faptul că numărul de persoane care pot beneficia de ajutor de minimis fără să fii participat la programul de formare antreprenorială organizat în cadrul proiectului nu poate depăși 10 % din numărul total de persoane beneficiare de ajutor de minimis.
POCU 105903- Lista Planurilor de Afaceri evaluate in cadrul Concursului de Planuri de Afaceri
In urma evaluarii Planurilor de Afaceri depuse inscrise in Competitia de Planuri de Afaceri organizata in cadrul proiectului POCU 105903- Antreprenoriat sustenabil in Regiunea Nord-Vest au fost acordate punctaje in functie de criteriile specificate in Metodologia de concurs.
Astfel, lista cu punctajele obtinute poate fi consultata aici (click).
Eventualele contestatii pot fi depuse pana in data de 28 noiembrie 2018,ora 16.00.